Konečně tady máme jaro. Oteplení na straně jedné přináší spoustu nemocí, jako jsou chřipky a angíny, což je jistě velmi nepříjemné, ale na straně druhé přináší také dobrou náladu a radost z toho, že bude svítit sluníčko. Co je ovšem méně pozitivní je, když se postavíme na váhu. Je to hrozné jako vždy po zimě. Během zimy se člověk poměrně málo hýbe a tak nějak více jí. Není to jen období Vánoc a Silvestra, ale celkově člověk má vyšší příjem jídla a menší výdej energie. Samozřejmě je nejvyšší čas s tím něco udělat.

kouknutí na hodinky

Na téma hubnutí toho bylo mnoho napsáno, ale to své si každý musí vyřešit sám. Každopádně navzdory všemu platí jednoduché pravidlo. Výdej energie by měl být vyšší než příjem energie. Jenomže to se lehce řekne, ale jak to asi máte počítat, pokud nemáte tabulky v hlavě?

V tomto ohledu je jedinečným pomocníkem portál „Kalorické tabulky“. Zadáte svou váhu a zjistíte, kolik je Váš bazální metabolismus, tedy kalorické minimum, které byste měli splnit. Mnoho lidí si nastaví tuto hodnotu něco pod, ale neměli byste to přehánět, protože když snížíte svůj bazální metabolismus, hrozí riziko jo-jo efektu.

V tabulkách si poctivě zapisujte, co jste za den snědli. Budete vědět, kolik procent jste splnili a také zda máte v normě sacharidy, tuky, bílkoviny a vlákninu. Najít symbiózu v tomto ohledu je patrně nejsložitější. Často máme problémy s hubnutím právě proto, že spotřebujeme příliš mnoho sacharidů a máme nedostatek bílkovin. Tato tabulka nejenže počítá kalorie za jednotlivá jídla, ale učí Vás přemýšlet o skladbě jídelníčku, což je rozhodně velmi důležité.
zamyšlená žena u pc

Do tabulek se ovšem zapisuje také aktivita. Na nic nezapomínejte, započítejte si práci na počítači, procházku, nákup v obchodě, cvičení v posilovně, ale také čas strávený odpočinkem, protože i to jsou kalorie dolů. Důležité je, aby celková denní bilance byla mínusová. Optimální je mínus cca 2800 kJ.

Hlavně nepodvádějte, protože je pro Vaše dobro mít přehled. Věřte tomu, že po pár měsících díky kvalitní aplikaci dosáhnete na Vaši vysněnou váhu, nebo se jí alespoň výrazně přiblížíte.

Ohodnoťte příspěvek